Юрій ЄхануровЮрій Єхануров: “Російська сторона підтвердила, що вона буде продовжувати цю роботу, і ми будемо разом працювати над Ан-70”

Завершуючи свою робочу поїздку на Дніпропетровщину, Міністр оборони України Юрій Єхануров 14 лютого відвідав конструкторське бюро “Південне”.

На цьому підприємстві глава оборонного відомства взяв участь у нараді щодо стану виконання дослідно-конструкторської роботи зі створення багатофункціонального ракетного комплексу “Сапсан”, а також інших проектів.

- Міністерство оборони буде надійним замовником для “Південного”, - зазначив по завершенні наради Юрій Єхануров.

У той же час він зазначив, що є певні проблеми у стосунках з виробниками. В першу чергу вони стосуються неритмічного фінансування існуючих програм, оскільки надходження основної частини коштів заплановано на четвертий квартал поточного року.

Як додав Юрій Єхануров, Міністерство оборони України спільно з КБ “Південне” будуть вирішувати цю проблему.

- І якщо для цього буде потрібно взяти кредит у банківських установах, ми спільно підемо на це, - зазначив Міністр оборони України.

Також глава оборонного відомства повідомив, що російська сторона продовжить співпрацю з Україною в рамках проекту по створенню літака Ан-70.

- Російська сторона підтвердила, що вона буде продовжувати цю роботу, і ми будемо разом працювати над Ан-70. Про це мені особисто повідомив мій російський колега Анатолій Сердюков, - повідомив Юрій Єхануров.

Він також зазначив, що на сьогодні для доведення Ан-70 до серійного виробництва, необхідно завершити цілий комплекс робіт та завершити випробування.

-Для завершення проекту необхідно близько 300 мільйонів доларів та приблизно півтора роки, - повідомив Міністр оборони України Юрій Єхануров.

Управління Прес-служби Міністерства оборони України

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Тел/факс - 253-20-73, 253-03-19

15.02.2008

Додаток:

«Я думаю, що перспективи співпраці з Росією по Ан-70 у нас уже немає»

Анатолій Кінах, Секретар Ради Національної безпеки та оборони України. 5 канал.

Журналіст: чи були для вас результати виборів холодним душем, як висловився прем’єр-міністр Юрій Єхануров? Які у вас враження від виборів? Що найбільше вразило?

Кінах: Ці вибори були іспитом для всіх нас. Ці вибори відбувалися не як змагання програм, інтелекту, методів покращення життя людей і розвитку країни. Дуже високою була питома вага чорного піару і брудних технологій. З іншої сторони, ми виконали своє зобов’язання перед людьми і вибори пройшли чисто, з доступом всіх суб’єктів до ЗМІ. Ми максимально робили все, щоб люди розуміли логіку подій і приймали рішення, відчуваючи свою відповідальність. Тому я думаю, що вибори відображають наявний стан наш і нашого суспільства і ми повинні сприймати вибір народу і шукати те, що нас об’єднує. Я категорично проти того, щоб результат виборів загострював протистояння в суспільстві. Треба концентрувати політичну волю, кадри, ресурси...

Журналіст: яке враження від виборів? Задоволення, занепокоєння, здивування?

Кінах: Якщо особисто, не торкаючись конфігурацій, то я пишаюся українським народом, який чітко зробив свій вибір і не допустив до влади такі, наприклад, блоки, як „Не так” соціал-демократів об’єднаних, Вітренко і деякі інші. І це знову ж таки підкреслює, що українські люди зробили дуже серйозний крок вперед і вони починають розуміти цінність не тільки обіцянок і декларацій, а того, що ми відчули на Майдані, моральні цінності, відповідальність за майбутнє держави. І це, я впевнений, дуже позитивно.

Журналіст: як би ви прокоментували ініціативи тих партій і блоків, які називають аутсайдерами, і які зараз ініціюють перерахунок голосів?

Кінах: я вже звернувся до тих суб’єктів виборчої кампанії, які не подолали трьохвідсотковий бар’єр і закликав їх не допускати штучного загострення і протистояння в суспільстві. Все що відбувалося повинно бути розглянути чітко з правової процедури і там де є порушення, незалежно від прізвищ, всі повинні нести свою віру в покарання. Але штучно загострювати ситуацію в суспільстві, штучно стримувати процес і початок роботи нового парламенту, коли перед нами стільки завдань, я вважаю це неприпустимим. Тому я закликаю тих, хто не подолав трьохвідсотковий бар’єр пам’ятати про свою відповідальність перед людьми і сприймати мужньо свою поразку.

Журналіст: наскільки така поведінка аутсайдерів загрожує національній безпеці України?

Кінах: однозначно загрожує. І це дуже серйозна система ризиків, яких я не пам’ятаю за останні 15 років. По перше, ми ввели в дію хаотично і безсистемно нові положення до Конституції України з 1 січня поточного року. Нажаль, Верховна Рада завершила, фактично, свою роботу, не прийнявши нормативної бази під нові положення в Конституції. В першу чергу, закон про Кабінет Міністрів відсутній. Відсутня нова редакція закону про Президента України, про відносини центральних і місцевих органів влади, про опозицію. Не працює, практично, з жовтня 2005 року Конституційний Суд і це створю ризики. Я вже не кажу про деталі, які стосуються серйозних кроків вперед по прийняттю конкретних рішень щодо конкурентноздатності української економіки, по зниженню навантаження на фонд оплати праці, земельні відносини, малий і середній бізнес. Борги перед народом з боку законодавчої влади величезні. І нам треба максимально скоротити цей перехідний період і сформувати таку коаліцію в парламенті, яка формується не тільки на основі торгівлі портфелями, а, в першу чергу, на основі консолідації навколо загальнонаціональних інтересів. Навколо створення умов розвитку України, конкурентноздатності економіки, підвищення рівня життя наших громадян. І це повинно бути тим, що об’єднує нас, а не роз’єднує.

Журналіст: найбільш небезпечний, з точки зору не сприйняття результатів виборів, регіон – Крим. Наскільки ситуація в Криму підконтрольна РНБО?

Кінах: ми контролюємо ситуацію в Автономній Республіці Крим. В тому числі і на виконання відповідного указу Президента створена спеціальна комісія, яка контролює виконання нормативних актів на території Автономної Республіки Крим. Хочу підкреслити, що в Криму є велика загроза криміналізації влади. Особливо, коли ми аналізуємо списки тих, хто входить у Верховну Раду АРК і інші структури влади. І це дуже серйозно. Тут є над чим працювати правоохоронним органам і ми це питання також контролюємо.

Журналіст: результати цих виборів в Криму до Верховної Ради АРК і до місцевих рад, вони зменшили відсоток криміналізованих осіб, або вони підвищили прохідний бар’єр для таких людей?

Кінах: я думаю, що так. Я хочу нагадати, що в період виборчої кампанії в Україні діяв закон про недоторканість депутатів всіх рівнів. Це був величезний стимул для людей з кримінальним минулим для того, щоб мати захист, бути в списках на виборах, в тому числі і в Криму. Сьогодні я хочу подякувати за дуже хороший конструктивний результат Верховній Раді, яка встигла скасувати статус недоторканості депутатів місцевих рад. Це дуже вірно. Всі повинні бути рівними перед законом, незалежно від статусу, прізвища чи посади. І я думаю, що це дасть нам можливість протидіяти криміналізації влади, яка сьогодні є , нажаль, не тільки в Криму. З іншого боку, в Криму дуже непроста ситуація. Я абсолютно впевнений, що у нас є всі можливості стабілізувати і параметри соціально-економічного розвитку. Хочу підкреслити, що нас дуже турбує проблематика, яка стосується земельних відносин в Криму. Величезна кількість зловживань було...

Журналіст: зараз, власне, цікавить питання, наскільки ви втручаєтесь саме в питання виборів.

Кінах: по-перше, зараз в Криму йде перерахунок результатів голосування. І ми контролюємо процес, щоб це було зроблено чесно, хоча, згідно з першими даними, серйозних змін в результатах виборів в Криму не буде. З другої сторони, нам дуже важливо, щоб при формуванні всіх складових Верховної Ради Криму, Ради Міністрів АРК ми не тільки зміцнювали такі якості влади, як відповідальність, професіоналізм. Нам необхідно зміцнювати, по суті, всі напрямки української державності, включаючи і економічні і духовні, моральні і інші цінності. І ми зараз працюємо над цим і я впевнений, що так і буде.

Журналіст: Рада національної безпеки – це не тільки місце зустрічі провідних політиків. До речі, відбудеться така зустріч і завтра. Вона відбудеться за участі Президента, чи ні?

Кінах: однозначно, всі засідання ради національної безпеки і оборони України відбуваються під головування Президента.

Журналіст: РНБО – це є своєрідний аналітичний центр. Чи розробляються аналітичним центром РНБО принципи формування коаліції?

Кінах: безумовно, ці принципи є основою національної безпеки України, і ми працюємо таким чином, щоб не тільки робити кроки по зміцненню всіх сходинок національної безпеки, починаючи з інформаційної, аналітичної, транспортної, оборони, тощо. Але для нас принципово важливо, щоб принципи формування коаліції будувалися на основі загальнонаціональних інтересів. В першу чергу вирішували питання консолідації суспільства. Друге важливо, щоб учасників коаліції об’єднували принципи захисту національної цілісності України, неприпустимості використання, як розмінної монети, таких цінностей, як релігія, мова. Це все те, що повинно нас об’єднувати. І однозначно все це є невід’ємною складовою національної безпеки України, бо тільки сконсолідована нація, народ, держава спроможні гідно захищати свої інтереси в сучасному світі.

Журналіст: а РНБО може запропонувати потенційним учасниками будь-якої коаліції принцип де персоніфікації. Коли, скажімо, перші п’ять провідних політиків у списках не претендують на портфелі?

Кінах: це один з варіантів. Але, якщо реально, то наша політична еліта поки не готова до таких методів формування коаліції. І для нас є дуже великою проблема те, що до сьогоднішнього дня у нас не сформована така політична еліта, така система влади в цілому, яка спроможна загальнодержавні і загальносуспільні інтереси ставити, як вищий пріоритет.

Журналіст: а оцей принцип де персоніфікації і цей загадковий протокол про наміри, який „Наша Україна” представила БЮТ і СПУ і який вже знаходить перші відгуки. СПУ сказала, що вони багато з чим не погоджуються. Чи не той принцип ліг в основу цього протоколу про наміри – де персоніфікації, відмови від портфелів?

Кінах: так, там є і такий принцип, але питання набагато більш відповідальне. Ми пропонуємо, щоб коаліція, демократична коаліція, сформувалася на основі пріоритету загальнонаціональних інтересів. Щоб коаліція формувалася не просто як утворення на основі примітивної торгівлі портфелями.

Журналіст: що це на практиці означає?

Кінах: а це означає, що ми повинні визначити наші конкретні принципи, які відповідають інтересам суспільства.

Журналіст: цей документ закликає визначити принципи? Чи „Наша Україна”, маючи „золоту акцію”, пропонує...

Кінах: я однозначно закликаю і чітко формулюю, що, наприклад, ми жостко будемо протидіяти поглибленню політики федералізму, що створює загрозу територіальній цілісності нашої держави. Однозначно, ми будемо захищати державну мову, українську мову...

Ми запропонували, що кандидатуру Прем’єра і Голови Верховної Ради повинні бути визначені як рішення на основі консенсусу учасників коаліції. І для нас це має принципове значення, оскільки кандидатури Прем’єра і Голови Верховної Ради будуть консолідуючим чинником, а не поштовхом до протистояння... Нам необхідно зробити все, щоб та коаліція, яка формується, в максимально стислі терміни організувала ефективну, конструктивну, високо відповідальну взаємодію парламент-уряд і, безумовно, Президент. Україна не має права втрачати час на поглиблення протистояння. В нас величезні системні проблеми.

Журналіст: що зараз бажаніше для України, для її національної безпеки, помаранчева коаліція, яку вже зараз назвали демократичною, чи так звана широка чи велика коаліція?

Кінах: для України зараз дуже актуально не поглиблювати протистояння в суспільстві. Особливо по територіальному принципу. Ми єдиний народ, ми ходимо по одній землі, над нами одне сонце. І треба зараз робити все, щоб кожний крок нас об’єднував, а не роз’єднував. І, однозначно, для нас має принципове значення, щоб ті цінності завдяки яким ми відчули конкретну підтримку людей, в тому числі, в 2004 році – це порядності, патріотизму, шанс, щоб в Україні сформувалася чесна і відповідальна влада, щоб ці принципи зміцнювалися в контексті формування коаліції. І ми пропонуємо з цих кроків починати розмову. Те, що відповідає загальносуспільним інтересам. І я впевнений, що інших варіантів просто не існує. У нас немає права втрачати час на поглиблення протистояння.

Журналіст: Я хочу ще запитати про комісію Ющенко-Путін. Про те, над чим вона зараз працює, про те, над чим вона працювала і які конкретні результати цієї роботи. Ще хочу почути ваш коментар про проект АН-70. Як з’ясувалося, Україна має подумати над заміною партнерів у виробництві літаків АН-70. Принаймні, так вважає Міністр економіки Арсеній Яценюк. Він не виключає, що це можуть бути компанії Боїнг або Аеробус. Напередодні головнокомандувач російський Володимир Міхайлов заявив, що військово-повітряні сили не братимуть на озброєння літак АН-70, який спільно будують українські та російські конструктори. За його словами, розмови про використання АН-70 вже не на часі, з огляду на намір України вступити до НАТО. Головнокомандувач каже, що Росія хоче відмовитися від участі в програмі будівництва літака і повернути вкладені. Я заговорила про комісію Ющенко-Путін... є якісь речі, які поглибилися і ще навіть тиждень тому знаходилися у кризовому стані – це м’ясо-молочна криза і газові проблеми і багато такого, що охрещують словом „криза”. АН-70 – це чергова криза? Чому так багато загострюється болючих питань при тому, що комісія Ющенко-Путін, начебто, працює і, начебто, тримає своє око на цих проблемах.

Кінах: питання головне в наступному – Україна, як незалежна держава, я в цьому абсолютно впевнений, ніколи не буде приймати рішення, незалежно чи це захід, чи це схід, які протирічать нашим національним інтересам. Тим більше коли це відбувається під політичним, чи економічним тиском. І це повинні зрозуміти всі наші партнери, в тому числі Російська Федерація. Україна і Росія – це дві дружні, сусідні держави. Я абсолютно впевнений, що наші народи об’єднує багатовікова взаємна довіра, взаємні симпатії але співпраця може відбуватися тільки на рівноправних, взаємовигідних умовах, на основі взаємної поваги і довіри. Без подвійних стандартів, без тиску. Ми далі працюємо. Комісія Ющенко-Путін, практично, вже сформована. Рада безпеки України і Рада безпеки Росії працюють, як секретаріат цієї комісії. Погоджені всі документи і ми зараз готуємо перше засідання цієї комісії. Я був 15 березня в Москві і запропонував нашим російським колегам обов’язково провести в кінці квітня – на початку травня засідання комісії за участі Президентів. 8 травня поточного року буде річниця прийняття рішення про створення комісії Україна-Росія де співголови – два Президенти. І не можна зустрічати першу річницю не провівши жодного засідання. Ми зараз напрацьовуємо це. Відбулася телефонна розмова на рівні Президентів України та Росії. Але я ще раз повторюю, це не простий шлях, коли всі повинні чітко розуміти, що мова йде про рівноправне партнерство.

АН-70 – це унікальний літак. Україна входить в сімку країн світу, які спроможні випускати сучасну авіаційну техніку. АН-140, АН-70, АН-124 – це є унікальні літаки. І по своїх тактико-технологічних даних не має на сьогодні аналогів в світі. А йде конкуренція за робочі місця. Всі хочуть виробляти таку продукцію на своїй території. І ми бачимо, нажаль, що позиція Російської Федерації по відношенню до АН-70 дуже від’ємна і сьогодні, фактично, прийшли до ситуації, коли треба шукати нових партнерів з тим, щоб не втратити цей літак. Ми далі працюємо над цим. Але таких проблем у нас накопичилось багато. І вирішувати їх можна, в даному випадку з Росією, не методами емоцій і ультиматумів, і взаємних звинувачень. Треба працювати на рівні переговорів, включаючи рівень міждержавної комісії, і на основі рівноправної прозорої співпраці.

Журналіст: питання АН-70. Воно ще буде вирішуватися за столом переговорів?

Кінах: я думаю, що перспективи співпраці з Росією по АН-70 у нас уже немає. І нам треба підсилити роботу по використанню АН-70 для потреб наших збройних сил України. І сьогодні ми вже замовляємо два літака для ЗСУ. І, безумовно, потужно працювати на європейських і світових ринках де, я впевнений, є попит на такі транспортні літаки.

Журналіст: чим для нас залишається Єдиний економічний простір, враховуючи тай факт, що Росія намагається активно захищати свої ринки. Прикладом цього є поведінка Росії щодо українських товарів. Скільки документів по ЄЕП готова підписати Україна?

Кінах: Україна чітко фіксує свою участь у формуванні ЄЕП. Я хочу нагадати, що при ратифікації угоди про ЄЕП в парламенті України, угода була ратифікована з приписом, що ми діємо в тій частині, яка відповідає Конституції України. І це дуже правильно. Ми чітко зафіксували, що готові пройти перший етап – формування зони вільної торгівлі в умовах ЄЕП з мінімальними митними, податковими і іншими бар’єрами. І на цій основі працюють і інші механізми. Після того, як всі держави, які є учасниками Єдиного економічного простору, стають членами Світової організації торгівлі, а всі це декларували, можна йти на наступний рівень більш глибокої інтеграції. Це наш шлях і ми будемо йти по ньому. На сьогодні, з першого пакету документів ми готові підписати 11. І ми будемо це робити, і є чітка директива, в тому числі РНБОУ, з тим, щоб максимально працювати і створювати максимальні умови для нашої співпраці. І незалежно від напрямку, чи захід, чи схід, ми будемо формувати умови, які відповідають рівноправній, прозорій конкуренції і просуванню українських інтересів на європейських і світових ринках.

Журналіст: завтра (6 квітня – proUA) засідання РНБО. Про що на ньому буде йти мова?

Кінах: завтра дуже відповідальне засідання. Головна тема – це науково-технічний і інноваційний розвиток нашої держави. Це питання дуже серйозне, маючи на увазі, що ми повинні чітко розуміти, що у світі є дуже жорстка конкуренція. І кожна держава виборює своє місце під сонцем. І головна сьогодні тема – це прискорення модернізації економіки України, технічне і технологічне оновлення основних фондів, створення умов підвищення конкурентноздатності економіки України, особливо перед тим, як ми плануємо вступати в СОТ. Україна не має права бути державою з сировинним типом економіки. В нас унікальний науково-технічний, промисловий, кадровий і інтелектуальний потенціал. Про це ми будемо завтра розмовляти.

Ми будемо також розглядати питання утилізації боєприпасів, які залишилися ще з часів Радянського Союзу на території України. Їх обсяг – десь порядку 2,5 млн. тон. Це досить серйозна небезпека і для життя і здоров’я наших громадян і для навколишнього середовища. Нам зараз треба відпрацьовувати дуже потужну програму, і за участю і міжнародного співтовариства, для зниження техногенної і екологічної небезпеки для наших громадян.

(фрагменти. Стенограма «proUA»)

http://ua.proua.com/speech/2006/04/06/093221.html 06.04.2006

Ан-70т

На світлинах: Юрій Єхануров. Середній вантажний літак Ан-70Т.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Вхід

Останні коментарі

Обличчя української родини Росії

Обличчя української родини Росії

{nomultithumb}

Українські молодіжні організації Росії

Українські молодіжні організації Росії

Наша кнопка